Accommodatiebeleid Gem. Schagen

ingevoerd op 27-12-2015

Accommodatiebeleid Gem. Schagen

Op 15 december 2015 heeft de Gemeenteraad van de gemeente Schagen ingestemd met het accommodatiebeleid voor de gemeente Schagen.

De Sport Advies Raad Schagen (SARS) is, na bijna 2 jaar overleggen met zowel alle buitensportverenigingen van de Gem. Schagen  als de Gemeente,  tot overeenstemming gekomen over de verdeling van de jaarlijkse kosten tbv accommodaties.

Afgesproken is dat de huur van de voetbal, rugby, hockey en honkbalvelden € 1550,- zal gaan bedragen. Voor de atletiekbanen zal dit € 1900,-- en voor de handbalvelden € 700,-- zijn.

Verder zullen de clubs een solidariteitsbijdrage gaan betalen van € 46,70 per lid. ( Handbal € 21,--). Van het geld dat hiermee vrijkomt blijft de Gemeente de accommodaties onderhouden op dezelfde manier zoals het nu gebeurd.

Zowel de huurharmonisatie als de solidariteitsbijdrage zal gefaseerd over 3 jaar worden ingevoerd.

Wat betekend dit nu voor de vv Petten.

Huidige huur 2015    € 3706,-- (huur  + onderhoud 2 velden)

Huur 2018                  € 6454,-- ( 1 veld huur €1550,-- + sol.bijdrage 105x€46,70)

Verhoging                  € 2748,--/ 105 leden= € 26,17/ 3 jaar= € 8,72 per jaar                                                                                             contributieverhoging.

Hierbij wordt er van uit gegaan dat de vv Petten, volgens de normen van de KNVB, aan 1 veld genoeg heeft. Het huidige ledenaantal zorgt ervoor dat wij volgens de normen 1,5 veld nodig hebben. Dit zou betekenen dat wij € 800,-- per jaar meer huur zouden moeten betalen. De contributieverhoging zou dan € 2748,-- + € 800,-- =         € 3548, --/105 leden = € 33,79/ 3 jaar = € 11,26 per jaar zijn.

Willen wij het hele/halve veld behouden, dan draait de vv Petten zelf op voor de onderhoudskosten. Wat deze precies zullen zijn en hoe we dit zullen bekostigen weten we nu nog niet. Het bestuur van de SV Petten en de afdelingsbesturen zullen moeten bekijken in hoeverre er andere manieren zijn om geld te generen om deze kosten te betalen.

Precies een jaar terug zouden we nog een contributieverhoging van € 300,-- per lid moeten doorvoeren. Zowaar een prachtig resultaat van het SARS bestuur en zijn leden.

Wat betekend dit nu voor de hv Petten.

Huidige huur 2015             € 329,--

Huur 2018                            €1645,-- ( huur €700,-- + sol.bijdrage 45x€21,--)

Verhoging                            €1316,--/45 leden= € 29,24/ 3 jaar = € 9,75 per jaar

De insteek van de SV Petten is altijd geweest om de contributie zo laag mogelijk te houden. Wanneer we overgaan tot bovengenoemde verhogingen gaan we een contributie betalen die gelijk ligt aan de gemiddelde huidige contributie van andere verenigingen in de Gemeente Schagen.

Bijlage:

Overzicht werkzaamheden dagelijks onderhoud verricht door de verenigingen

Versie 5 november 2015

Onderdeel

belijning (muv eerste belijning na aanbrengen van nieuwe deklaag op een handbalveld)

beregenen

doelen en doelnetten

cornervlaggen

dug-outs

Club verantw

tegelwerk en schelpenpaden rond speelvelden (gem verzorgt 1xp/jaar voor chem onkruidbestrijding)

Club verantw