Petten D1 op weg naar de 2e finale op rij.

ingevoerd op 24-04-2016

Afgelopen zaterdag speelde Petten D1 de kwartfinale wedstrijd voor de beker tegen Succes D1. De twee competitiewedstrijden tegen Succes werden in het najaar verloren.

Petten begon met wind tegen aan deze klus. Al snel werd het 0-1 toen de spits sneller bleek dan de verdediging van Petten. Succes was in de beginfase feller dan Petten, maar Petten kreeg wel de grootste kansen. Na eerst twee pogingen te zien mislukken doordat een medespeler over het hoofd werd gezien, werd het nu wel gelijk. Youri wist met een slim balletje de keeper te verschalken. Niet veel later kreeg Petten een strafschop, aangezien een speler van Succes de bal boven zijn hoofd met zijn arm raakte. Raiko schoot keurig raak en Petten ging met een 2-1 voorsprong de rust in.

Na de rust vond Succes dat ze benadeeld werden, toen een speler na een onschuldig duel met Perry op zijn schouder viel. Van een overtreding was geen sprake, maar de vader vond het nodig om het veld in te komen en de scheidsrechter te belagen. Na een korte onderbreking kon er weer verder gespeeld worden.

Succes wist 5 minuten later uit een vrije trap de 2-2 binnen te schieten.

Niet veel later moest een Succes-speler wegens herhaaldeijk commentaar voor 5 minuten naar de kant, waarop de coach zijn team van het veld haalde. Na een kwartier kwam hij toch terug op zijn beslissing en de wedstrijd kon worden uitgespeeld. Doelpunten vielen er niet meer, zodat strafschoppen de beslissing moesten brengen.

Beide teams miste 2 strafschoppen in de serie van 5. Na de 14 strafschoppen viel de beslissing toen Succes de bal over het doel van Daan schoot.

Petten door naar de halve finale waarschijnlijk tegen FC Den Helder D2 op woensdag 11 mei. De andere halve finale gaat waarschijnlijk tussen Amstelveen D2 en Waterwijk D4.

Wederom succes mannen!

foto’s: Arjen Schippers

update 25-4-2016: wedstrijd wordt om 19.00 uur gespeeld thuis tegen FC Den Helder D2 op woensdag 11 mei

beker1 beker1