Petten D1 wederom bekerfinalist

ingevoerd op 13-05-2016

Petten D1 mag zich voor de 2e maal op rij bekerfinalist noemen.

De finale wordt gespeeld in Uithoorn bij Legmeervogels op zaterdag 21 mei om 11.30 uur.

Petten bleek afgelopen woensdag veel te sterk voor FC Den Helder D2. Bij de rust stond het 2-0 door 2 doelpunten van Youri, maar eigenlijk was dit een magere verhouding van wat op het veld te zien was.   Den Helder kreeg geen enkele kans en Petten miste zelf een strafschop en drie opgelegde kansen.

In de rust kregen de spelers van Den Helder het met elkaar aan de stok en verlieten zelfs huilend de kleedkamer. Na de rust begon Petten matig en FCDH kwam zelf op 2-1.  Het publiek geloofde er weer in en liet zich dan ook op een manier horen, die wij niet wensen langs het veld. Petten kwam op 3-1 en had geluk dat een speler in eigen doel schoot. De teleurstelling langs de kant was zo groot, dat de KNVB scheidsrechter nu het mikpunt van krtitiek werd. Geheel onterecht en hij kon niets anders dan de coach met rood van het veld te sturen. Petten maakte ook nog 4-1. Niet veel later kreeg een speler (wederom terrecht) een gele kaart wegens aanmerkingen op de leiding. Hierop besloot een deel van het publiek het veld op te gaan en de scheidsrechter te belagen. Voordat hij de wedstrijd kon staken, besloot FCDH zelf van het veld te gaan en de wedstrijd dus op te geven.

Een triest einde van de wedstrijd, geheel te wijten aan de gebrekkige coaches en het schandalige publiek van FCDH.