Historie vv Petten 6/20

De komende winterdagen plaatsen we een krantenverslag of foto uit de historie van de vv Petten.

Deze keer een krantenartikel van de wedstrijd op 08-10-1939.

Petten kampioen in de 1e klasse!

Petten wist op de slotdag van de competitie dan eindelijk het kampioenschap binnen te halen door een 1-7 overwinning bij Succes. Door de oorlog mochten de particuliere auto’s niet rijden. Petten nam de bus naar De Kooij en daarna een verbinding naar Wieringen. Er was echter geen aansluiting voor de terugreis, zodat er 13 km. moest worden gelopen. De competitie werd meerdere malen onderbroken door het uitbreken van de oorlog. Petten 2 speelde ook uitstekend en stond halverwege bovenaan, echter zijn er geen uitslagen meer te vinden van het restant. Diverse wedstrijden gingen niet door of werden gespeeld met minder spelers, omdat er leden werden opgeroepen om in het leger te dienen. Oudesluis, De Cocksdorp en Atlas verloren zelfs leden tijdens het uitbreken van de oorlog.

In de kampioenspoule (met Sandow, OSV 3,Alkmaar en Sijbekarspel) wist Petten het niet te redden en werd laatste, zodat er geen promotie was. Dit kwam mede doordat er een mijn ontplofte ter hoogte van het oude voetbalveld. Diverse spelers werden teruggeroepen om de schade in Petten te herstellen.