Toekomstige woningbouw

Op 22 februari is er een informatieavond gehouden over de toekomstige woningbouw in Petten.

Ook ons sportcomplex komt voor in de plannen. Er wordt gesproken over één kunstgrasveld i.p.v. twee grasvelden. Het bestuur van de vv Petten heeft aangegeven dat de gemeente gegevens gebruikt heeft uit 2018, toen de vv Petten 80 leden had. Inmiddels heeft de vv Petten in 2023 ongeveer 160 leden. Volgens de berekeningen van de KNVB heeft de vv Petten dan ook recht op twee velden. Ook het idee van kunstgras wordt niet omarmd door het bestuur.

Naar aanleiding van onze opmerking heeft de gemeente ook een variant met twee velden ingetekend, hier gaat onze voorkeur dan ook naar uit. Mede ook door de uitbreiding van het dorp en de mogelijke toekomstige groei van de vereniging.

De situatie zal de komende jaren dan ook niet gelijk veranderen. De gemeente gaat dan ook in mei 2023 het huidige A-veld renoveren. De drainage wordt aangepakt, het veld vernieuwd en ook de ballenvangers en doelen worden vervangen.

wordt vervolgd...

bestuur vv Petten